Evaluare dosar handicap

Etapele procesului de evaluare sunt: depunerea dosarului, analizarea dosarului, evaluarea situației persoanei, încadrarea în grad și tip de handicap și, dacă este cazul, contestarea deciziei de încadrare.

* Cererea-tip de evaluare complexă (anexa 4 - HG nr. 430/2008) se depune la registratura primăriei din localitatea de domiciliu sau la registratura DGASPC.

* Cu 30 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate, poți solicita reevaluarea situației și o nouă decizie de încadrarea în tip și grad de handicap.

DOCUMENTE MEDICALE

- referat privind situaţia medicală prezentă, întocmit de medicul specialist 

- scrisoare medicală-tip de la medicul de familie, numai în situaţia primei prezentări la serviciul de evaluare complexă (anexa 5-HG nr. 430/2008) 

- investigaţii paraclinice solicitate de serviciul de evaluare complexă

- ancheta socială efectuată de serviciul social specializat din cadrul primăriei în a cărei rază ai domiciliul sau reşedinţa, potrivit modelului-cadru (anexa 6-HG nr. 430/2008)

- adeverinţă din care să rezulte calitatea de salariat, în caz că ești salariat, copie a deciziei de pensionare şi, respectiv, talon de pensie, în cazul pensionarilor, adeverinţă conform căreia persoana nu are niciun venit, în cazul persoanelor fără venituri. 

EVALUARE

În cazul în care nu te poți deplasa, în baza scrisorii medicale şi a anchetei sociale, evaluarea complexă se va efectua la domiciliul/reşedinţa ta. Domeniile obligatorii în care se desfăşoară evaluarea sunt: 

1. evaluarea socială - asistenţi sociali 

2. evaluarea medicală - medici de specialitate 

3. evaluarea psihologică - psihologi

4. evaluarea vocaţională sau a abilităţilor profesionale - psihopedagogi, instructori de educaţie ori pedagogi de recuperare

5. evaluarea nivelului de educaţie - psihopedagogi, instructori de educaţie sau pedagogi de recuperare

6. evaluarea abilităţilor şi a nivelului de integrare socială - psihologi, psihopedagogi, pedagogi de recuperare sau asistenţi sociali.

ÎNCADRARE

Dacă încadrarea în grad și tip de handicap este considerată a fi eronată sau în neconcordanță cu realitatea, o poți contesta. Iată cum se procedează: 

• Certificatele de încadrare pot fi contestate, în maximum 30 de zile de la comunicare, la Comisia superioară de evaluare a persoanelor adulte cu handicap. 

• Contestaţiile se depun şi se înregistrează la secretariatul comisiei de evaluare care a eliberat documentul, iar acesta va transmite contestaţia şi dosarul persoanei în cauză, în termen de 5 zile lucrătoare, la Comisia superioară. 

• Contestaţiile se soluţionează prin decizii, în termen de 45 de zile lucrătoare. 

• Deciziile Comisiei superioare pot fi atacate cf. Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004. Cererile adresate instanţei sunt scutite de taxa judiciară de timbru.